Angående barn vid internet

Det här med att just barn sitter vid internet kanske inte är så bra, när jag nämner ordet ´´ barn ´´ vid detta inlägg menar jag 6 - 10 år. På ett sätt ändrar dom skrivandet från det man gör i skolan, finns massor med förkortningar på ord som man egentligen inte ska förkorta i skolan. Jag tycker det är viktigt att ha ett fint språk även om jag slarvar med det ibland här på nätet, det kommer många svordomar här också. Jag har nog använt det någon gång. Men barn tycker jag inte ska använda det språket. Och nätmobbning är något hemskt, det gillar jag inte! Och det är ju där det börjar. Min Hampus ( 9 år ) sitter ofta vid nätet, han skriver många svordomar och jag har ju fått reda på en del. Just nu har han dator förbud i 1 månad. Om barn ska sitta vid nätet så tycker jag att det ska finnas en vuxen bredvid, jag tycker det nu. Hampus hade surfat runt ganska mycket på olika sidor. Jag tänker inte säga alla sidorna, men det är livsviktigt att hålla koll på sina barn vad dom pysslar med på internet. Dom kan göra mycket till skada.


Kommentarer
monika

nejfy,,,, dumma hampus :) men den godingen ändå. Var det p*** satjer? ;/

2012-02-23 @ 21:05:37
URL: http://moonikk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0